Sista dagen i mitt gamla liv

Imorgon är det dags att börja med mitt nya liv..
Angelica har dragit in mig i något jag inte vet om jag klarar mig levande ur.. ;-)
Ikväll skall vi till badhuset och "skriva och väga in oss" på deras 4-veckorsprogram för viktminskning. Så från och med i morgon är det bara 3 "groggar" om dan som gäller. Men jag får ju dricka vatten, mineralvatten och även kaffe och te så det skall nog gå vägen. Hoppas jag.. ;-)
Jag kommer verkligen behöva allt stöd jag kan få från alla håll.. Som tur är så vet de flest ajag känner om det redan så jag hoppas att de har överseende med att jag kommer vara på dåligt humör den närmsta veckan.
Så får vi se hur länge jag skall grogga innan jag går in i nästa fas... Minst en vecka, går det bra så kanske jag fortsätter i två.

Och eftersom jag inte får äta på ett tag nu så har jag passat på senaste veckan att äta tacos, grillchips och middag på park. Bara för att slippa tänka på att jag blir sugen på det.. ;-)
Och idag var jag, Johanna Och Therése ute och gick och sedan drack vi kaffe och åt supergoda muffins.  Så nu får man klara sig utan kakor också..

Men jag skall försöka tänka positivt!
(jag kan flyga, jag är inte rädd!)

Jag har ingen bil denna veckan så jag hoppas verkligen att det slutar regna tills imorgon när jag måste gå fram och tillbaka till jobbet. Två gånger dessutom eftersom jag går delad tur...
I måndags åkte jag med Angelica, men igår gick jag massor. Mätaren stoppade på drygt 11 000 steg. Tänk då om jag följt med på långpromenaden på jobbet. Då hade jag nog hamnat närmare 20 000. Hade varit lite coolt... Nu är jag bara uppe i 6 300. Lite dåligt. Får väl ta en sväng till senare om vädret tillåter. De närmsta dagarna får jag ju bara ta kortare promenader eftsrom jag kommer må pyton när alla kolhydrater och gifter skall ur kroppen. Är så nervös.... Hoppa jag klarar mig igenom torsdag och fredag på jobbet bara så jag kan plåga Jim sen på helgen bara... hehe...

Nu skall jag iaf äta en apelsin och kolla på tv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback