Syndigt värre..

Är inne på min 18:e dag på viktminskningsblahajet och igår syndade jag. Med ganska gott samvete faktiskt... Vi hade USK-träff med alla vi som pluggade tillsammans på komvux. Vi var på Rökeriet och åt jättegod mat. Jag tog lax med ungsstekta rotfrukter, som jag faktiskt får äta. Men det borde kanske inte varit stekt i riktigt lika mycket fett.. ;-) Men sedan var det ju vitlökssmör till.... =0 och till efterrätt lyxade jag till det med en sorbet-kula. Kaktus-Lime smak och det var bara så gott att jag trodde jag skulle dööö.... Men nu är det pått igen och snart måste jag inta dagens andra pulvergrugg och jag känner kväljningarna komma... ;-) Sedan skall jag åka till stan och handla för att förbereda en nyttig middag. Vet fortfarande inte vad den kommer innebära men antar att det får bli en köttbit och en hel hög med sallad... Sedan får det väl bli en långpromenad med om man inte skall få alldeles för dåligt samvete för igår...

Idag sa till och med Jim att han märker att jag gått ner i vikt... Kul!
Även om det är långt kvar till målvikten...

Har även skickat in första arbetet i sjukvårdskursen om hygien. Det blev typ 10 sidor långt och då tröttnade jag på slutet och skrev bara korta svar på uppgifterna... Men jag tror att resultatet kan bli bra ändå. Men nu skall jag nog ta 1½ dags paus från pluggandet. Orkar inte påbörja något nytt idag och imorgon är jag ledig från jobbet och då skall jag vara hemma och städa och baka dinkelbröd tror jag. Det får jag ju faktiskt äta 4 gånger i veckan. Men skall jag göra det måste jag städa ur frysen också. Men det har jag jui nte gjort sedan jag flyttade dit för drygt 2 år sedan så det är på tiden vill jag lova... Får bara hoppas att man vaknar tidigt och att det fortfarande är lite kallt på morgonen så man kan ställa ut maten medan man passar på att frosta ur också.... Annars kan det ju bli lite jobbigt....

Nä... nu är det dags att åka och handla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback