Brand i Strömstad

Då har det brunnit i stan igen då.. Började tydligen i Hellmans pappershandel vid 00.30.
Vid 2.45 såg det ut såhär:

Vid 4-tiden var det helt övertänt:

Och det var inte mycket det kvar av byggnaden (7-tiden):


Det var mamma som ringde och berättade det för mig i morse. Hennes jobbarkompis hade åkt ner för att kolla hur det såg ut där eftersom det ligger i byggnaden intill eller vad man skall säga. Det var som tur var en brandvägg som skiljde det åt. Annars hade nog mamma inte haft så mycket jobb att gå till i fortsättningen. Men det hade varit fullt av rök och så, så det är säkert rökskadat. Mamma skulle ner nu och kolla läget lite så då hör hon säkert av sig igen sen..

Annars är det bara bra här.. är ledig ideg, håller på att tvätta för fullt och snart skall jag åka och hämta min elvisp som är på vift. Skall baka ett par kakor tänkte jag eftersom det är min sista dag på APUn imorgon. Känns lite tråkigt. Hade gärna kunnat tänka mig att vara en vecka till... Hellre det än skolan.. Känner att jag börjar bli lite trött på att plugga nu, men det är ju inte långt kvar (12 veckor) så det är väl bara att bita ihop...
Måste verkligen få tummen ur och skriva APU-arbetet också.. SKALL sätta mig med det ikväll! Om jag inte gör det nu kommer jag ju verkligen få sitta hela helgen och det har jag inte tid med... Jag skall ju jobba.
Jag funderar på att prata med dem på Solbo också och höra om de kanske behöver fler extra nu i vår. Annars får jag vänta till i höst.. Skulle ju kunna tänka mig att få jobb där.... Men men.. det är långt tills dess.. får väl ta sommaren först, den är ju "räddad" iaf. Kommer få jobba häcken av mig, det är ju en sak som är säker iaf...

Nä, nu är det tvättstugan som väntar! ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback