Grattis Mamma!

image17


Solen skiner och det är fortfarande dövarmt ute. Hur skall man överleva denna sommar på jobbet?

Vaknade kl 4.45 imorse av att Jim stängde fönstret för att slippa lyssna på fågelkvittret och efter det kunde jag inte somna om. Blev varmt och kvavt på en gång. Så jag tillbringade morgonen framför tvn innan jag skulle möta några arbetskompisar på omsorgskontoret för att vi skulle få prova ut våra nya arbetskläder. Men när vi kom dit fick vi veta att kläderna inte kommit eftersom posten hade "supit" bort paketet och det var igår spårat till ÖREBRO av alla ställen. De hade mailat cheferna men eftersom vår chef hade semester så visste vi ingenting. Men men, jag fick iaf åka hem och lägga mig och sova på soffan en timme. Det var skönt.

Sedan har jag inte gjort ett piss. Är alldeles för varmt. Har bara hängt på stan hela dagen. Så nu hoppas jag att jag kan ta tag i min lägenhet där det ser ut som bomben har slagit ner så fort solen bara kan få för sig att gå ner lite till och inte lysa rätt in och förvandla min bohåla till en bastu.

Nu skall jag jobba 2 ggr till (lördag natt + onsdag kväll) sedan är jag ledig i två långa härliga veckor. Då hoppas jag på fint väder men det behöver inte vara fullt så varmt.. ;-) Jag vill kunna orka ta mig iväg till gymmet utan att tuppa av och klara av att ligga på stranden utan att smälta direkt.
Kommer nog behöva ladda upp med en hög nya böcker tills dess också. Någon som har några tips?

Nu skall jag gå och ta en glass innan jag hoppar in i duschen för att svalka mig...=D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback