Bröllop

Vi var på bröllop i helgen. Snacka om att de hade tur med vädret.. Efter flera veckors regn lyckades solen titta fram samma dag som de skulle vigas. Bröllopet var i vikingastil typ och jag hare fått tag på en särk som gjorde att man såg ännu fetare ut än vanligt.. ;-) Men jag slapp ju iaf att klä upp mig...
Under hela vigseln kände jag hur myrorna kröp längst benen på mig och jag lovar att de skulle ätit upp hela mig om själva vigselakten varit längre... Och när vi väl fick komma in i stugan så var det varmt, de hade börjat elda redan innan vi fick komma in så vi kände oss som grillade kycklingar, men sedan var det jättemysigt på kvällen när det var mörkt ute och elden lyste ut.
Jag har aldrig skrattat så mycket som jag gjorde den kvällen tror jag, de vid vårat bord var helt galna och de andra borden ville tydligen ha samma dryck som oss eftersom vi hade roligast... ;-)
Vi fick spekemat att äta, och de var faktiskt helt okej, men jag var glad att vi käkade middag innan vi åkte hemifrån... =)

Här är några bilder från kvällen..
Jag och Jim på väg in till Norge

Brudparet (Trine och Sven) på väg fram till vigselförättaren

Kl är ca 20.30 och Trines son har fått nog.. ;-)

Bruden och Toastmastern Willy, fråga inte var han hittade strumpebandet.. ;-)



Nu skall jag ge mig ut i solen och in till stan för att se om man kan hitta något att ha på sig imorgon när det är dags att få betygen från utbildningen....

Kommentarer
Postat av: Kitty

Ser roligt ut!

Postat av: Veronica

Härligt för dig! fan vad gött att vara klar nu! Och att dessutom ha fått skattepengarna! Jag får inte mina förren i slutet jag eftersom jag skulle deklarera för Sälen (och E-leg vad är det liksom??) skickade in den den vanliga snigelvägen.
Vad söta ni är i era vikinga kläder förresten! Men jag hade velat sett ett större kort!! (och kanske ett rättvänt ;))
Ha det så bra! Kanske ses nästa vecka! Ska ju hem då brorsan tar studenten!
Kram kram

2007-06-05 @ 16:24:41
URL: http://verasworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback