Regnets baksida

Som de flesta garanterat är medvetna om så har det regnat alldeles för mycket den senaste tiden..
Det är översvämninngar i småland och vägar försvinner och hus blir förstörda. Oftast är vi ju väldigt skonade mot detta när vi bor i Strömstad.. Förutom Skee som brukar bli översvämmat lite då och då.
OCh jag trodde verkligen jag hade mitt på "det torra". Soeciellt med tanke på att jag bor på 4:e våningen i ett hus som är ca 2 år gammalt. Men det upptäckte jag igår att så fel man kan ha...
Set har regnat in i mitt vardagsrum, inte så mycket att gnälla över egentligen, antar bara att fasaden blivit mättad av all fukt så att lite trängt in genom väggen. Men det är ju synd att säga att det ser vackert ut...
image19

Så såg det ut igår eftermiddag.

Och det här är nu:

image20

Det är fler men mindre fläckar nu och eftersom vädret verkar bli bättre så hoppas jag att de torkar upp ordentligt. Även om tapeten blir asful efteråt så kan det ju inte bli värre än hur det är nu...

Mailade Strömstadsbyggen igår men har inte hört något från dem så jag får väl ringa och kolla så de sett det. Jag vill ju inte behöva betala för det den dagen jag skall flytta härifrån.

Idag är sista dagen av den här långledigheten och jag längtar verkligen till att få gå och jobba imorgon. Visst är det skönt att vara ledig några dagar, men bara om man har något att göra.
Jag har ju suttit fast i den här lägenheten eftersom det regnat. Man kan jui nte gå ut och gå och jag kan ju som sagt inte ta bilen om jag inte har någon med mig som kan leka manuell vindrutetorkare å mig.. ;-)


Nä, nu skall jag se om det går att hitta något ätbart i frysen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback